Nazwa usługi: Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
   
Kogo dotyczy: Dodatek mieszkaniowy przysługuje:
- najemcom i podnajemcom lokali mieszkalnych,
- członkom spółdzielni mieszkaniowych zamieszkujących na podstawie spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego,
- osobom zajmującym lokale mieszkalne w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom lokali mieszkalnych,
- innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem,
- osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny lub socjalny
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 180)
Inne
Kodeks Postępowania Administracyjnego
   
Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi:
  • wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (we wniosku należy określić: tytuł prawny do zajmowanego lokalu, powierzchnia użytkowa lokalu, liczba osób w gospodarstwie domowym, sposób ogrzewania lokalu i wody, a także dochody gospodarstwa domowego i łączna kwota wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc)
  • deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego
  • zaświadczenie o dochodzie brutto za okres 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku pomniejszonym o koszty uzyskania przychodu oraz składki: emerytalną, rentową i chorobową
   
Opłaty: Brak opłat
   
Czas realizacji: 1 miesiąc od daty złożenia dokumentów
   
Tryb odwoławczy: Odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Jelcza-Laskowic do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
   
Wybór  podmiotu:
Liczba odwiedzin: 72